Website Manager

Functieomschrijving

De website manager is verantwoordelijk voor de brand websites en de campagne/microsites in de Broad Horizon groep. De website manager beheert zowel de front-end (de webpages) als de back-end (CMS) van de websites.

Wat betreft de front-end maakt de website manager de homepage, de onderliggende pagina’s, de het menu, de menu structuur, de footer en meer. Zo maakt de website manager pagina’s betreffende de proposities van de brands. De website manager doet dit in samenwerking met product marketing (die de teksten schrijft) en indien nodig met de grafisch ontwerper (die de visuals maakt). Ook maakt de website manager pagina’s over klantencases (i.s.m. de campagne marketeer en de externe copywriter). Ook zorgt de website manager ervoor dat er blogs kunnen worden geplaatst door de online marketeer die (i.s.m. de externe copywriter) content plaatst wat matcht met de zoekwoorden in de buying stages van de prospect.

De website manager zorgt ook voor te integratie van de websites (CMS) met CRM. Zij zijn verantwoordelijk voor de werkende functionaliteit dat ingevulde formulieren (alle data in de formulieren, plus de opt-in) leiden tot leads in CRM. Het zijn de andere marketeers die deze functionaliteit gebruiken, maar de website manager zorgt voor de technische koppeling.

De website manager zorgt er ook voor dat (indien de campagne erom vraagt) er een campagne microsite wordt ontworpen en gemaakt. Ook zorgt de website manager voor updates van het CMS en de uiteindelijke migratie wanneer de microsite ophoud te bestaan. In het geval dat er gekozen wordt om brand websites te integreren met elkaar, is de website manager de projectleider van deze migratie.

De website manager heeft als laatste een verantwoordelijkheid om marketing & development agency iSide aan te sturen. iSide levert assistentie bij het back-end management, development van nieuwe back-end features, ontwikkeling van e-mail (HTML) templates en de integratie van de website en CMS.

De Website Manager werkt nauw samen met de Online Marketeer en de Grafisch Ontwerper om er samen voor te zorgen dat Inbound opportunities worden gegenereerd en de Campagne en Partner Marketeers in staat zijn de website te gebruiken voor het genereren van Campagne opportunities.


Verantwoordelijkheden

  • Managed de website back-end van de brand en campagne websites in de Broad Horizon groep zodat webpages kunnen worden gemaakt;
  • Is de projectleider als er websites moeten worden geïntegreerd en gemigreerd;
  • Verantwoordelijk voor het ontwerpen en maken van front-end elementen zoals de homepage, de onderliggende diensten pagina’s, het blog, het menu en de menu structuur, de zoekfunctie, de footer en meer;
  • Maakt de product pagina’s o.b.v. teksten gemaakt door product marketing en visuals van de grafisch ontwerper;
  • Maakt klantencase pagina’s, campagne pagina’s en content/event landing pages o.b.v. teksten gemaakt door campagne marketing en visuals van de grafisch ontwerper;
  • Zorgt ervoor dat de website back-end gekoppeld is met het CRM zodat ingevulde forms op de website leiden tot leads in CRM;
  • Verantwoordelijk dat CMS van de websites van Broad Horizon worden geüpdatet naar de nieuwste versie;
  • Traint de campagne en online marketeers zodat deze hun eigen campagne-, content-, event- en blog-pagina’s kunnen maken;
  • Zorgt ervoor dat andere tooling op de website(s) werkt naar behoren en dat andere medewerkers ook met deze tools moeten kunnen werken, zoals chat en ip-matching tools.
  • Stuurt marketing development agency iSide aan.

Vereisten

  • Heeft aantoonbare ervaring in het managen van meerdere websites tegelijk voor een aantal brands in de B2B-markt;
  • Heeft aantoonbare ervaring met het migreren van (oude) websites naar een andere (nieuwere) website;
  • Heeft aantoonbare en uitgebreide ervaring in het onderhouden en gebruiken van Wordpress voor het maken van websites;
  • Heeft ervaring in het maken van back-end templates waarmee sneller en consistenter webpagina’s kunnen worden gemaakt;
  • Heeft kennis van UX/UI best-practices en user testing methodes om experimenten te ontwerpen en de resultaten de analyseren met als doel om websites te optimaliseren naar het gewenste gebruik en bijbehorende metrics;
  • Heeft ervaring met het trainen van andere marketeers in het juiste gebruik van de website back-end;
  • Heeft ervaring met het aansturen van agencies;
  • Heeft ervaring met SEO-plugins zoals Yoast;
  • Is Google Analytics certified;
  • Kennis van HTML, JavaScript en CSS is een pre;
  • Je beschikt over hbo werk- en/of denkniveau;
  • Nederlands en Engels spreek je niet alleen goed maar schrijven gaat je ook goed af.


Voorbeeld KPI’s

  • Conversie rate op de Broad Horizon websites;
  • Bounce rate en time-on-site op de Broad Horizon websites;
  • Inbound opportunities (aantallen en waarde) gegenereerd op de Broad Horizon websites. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.