Partner Marketeer

Functieomschrijving

De Partner Marketeer bij Broad Horizon is het primaire aanspreekpunt voor de verschillende partners die de Broad Horizon groep heeft. De Partner Marketeer heeft een belangrijke koppelfunctie tussen sales, marketing en zowel sales als marketing bij de partners. De Partner Marketeer moet de ervaring en de senioriteit hebben om talloze relaties te managen, zowel intern als extern. Stakeholder management is eveneens van groot belang. De functie is naast het managen van relaties ook het samenbrengen van accountmanagers om gezamenlijke prospects te identificeren, en het samenbrengen van marketing uitvoerenden om gezamenlijke campagnes te organiseren.


Ook is de Partner Marketeer verantwoordelijk voor het bijhouden van de requirements van de partner status en de informatie in de verschillende partner portalen over Broad Horizon. De Partner Marketeer kent deze portalen goed en weet deze zo in te zetten zodat funds worden geclaimd en deals worden geregistreerd.

Als laatste is de Partner Marketeer verantwoordelijk voor het managen van het Digital Agency partnerkanaal van True. Via dit partnerkanaal hebben digitale agencies met een ontwikkelspecialisme de mogelijkheid om hosting van True te resellen als onderdeel van hun website of applicatie pitch. De Partner Marketeer is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het partnerprogramma en alles wat daar bij komt kijken.

De huidige partner vendoren van Broad Horizon zijn Microsoft, Dell en Citrix. De Partner Manager stemt met DMP af voor de relatie met partner vendoren Commvault en NetApp. Naar verwachting is de Partner Manager 50% van de tijd bezig met de partner vendoren (Microsoft, Dell, Citrix) en 50% van de tijd bezig met het Digital Agency partnerkanaal van True.

Omdat het succes van de Partner Manager wordt bepaald door anderen (Broad Horizon Sales en het True Digital Agency partnerkanaal) moet de Partner Manager weten hoe deze anderen in staat stelt te presteren zonder het direct aan te moeten sturen. De Partner Marketeer heeft (naast alle partners) een afhankelijkheid van zowel Product Marketing, Sales, Campagne Marketing als Telemarketing.

Verantwoordelijkheden

  • Verantwoordelijk voor het managen van de relaties en het informeren van de stakeholders bij de Broad Horizon groep en bij de partner vendoren;
  • Werkt samen met accountmanagers bij Broad Horizon en accountmanagers bij de partner vendoren voor het reviewen van de pipeline en het spotten van gedeelde prospects;
  • Organiseert sales-meet-sales meetings voor accountmanagers bij Broad Horizon en accountmanagers bij de partner vendoren;
  • Verantwoordelijk voor het managen van de Broad Horizon accounts in de vendor portalen en de informatie die in deze portalen staat. Betreft de inrichting van het partner portaal, het managen van de users, het registreren van deals en het spotten en indienen van claims voor marketing development funds;
  • Werkt samen met de campagne marketeers voor het opzetten van vendor-specifieke campagnes;
  • Verantwoordelijk voor het managen van het Digital Agency partnerkanaal van True. Betreft het updaten van het partnerprogramma, het promoten van het programma onder aangesloten partners, het organiseren van masterclasses voor kennisoverdracht naar de partners en het managen van campagnes voor de acquisitie van nieuwe partners.
  • Verantwoordelijk voor de groei van het Digital Agency partnerkanaal in termen van aantal aangesloten partners, aantal partner opportunities en gewonnen partner revenu.

Vereisten

  • Aantoonbare ervaring in partner marketing of partner sales in de IT;
  • Heeft aangetoond succesvol te zijn zonder dat deze direct reports heeft aangestuurd;
  • Aantoonbare ervaring in stakeholder management met zowel sales- als marketing teams, intern en extern;
  • Aantoonbare ervaring in het netwerken met accountmanagers en marketeers en deze kan demonstreren welke waarde de Partner Marketeer uit het netwerk heeft gehaald;
  • Aantoonbare ervaring in het managen van een community van partners en het laten groeien van dit kanaal in termen van aantal partners en resell groei;
  • Heeft ervaring in het organiseren van online en offline events voor zowel techneuten als beslissers in de IT;
  • Heeft ervaring in het samenwerken met tech communities en meetup groepen met als doel om goedbezochte meetups en andere kleinschalige events te organiseren die een positieve weerslag hebben op de merkbeleving;
  • Ervaring met het volledig en zelfstandig uitvoeren van partner marketing campagnes in de B2B IT-branche is een pre;
  • Communicatief sterk in tekst en presentatie;
  • Je beschikt over hbo werk- en/of denkniveau;
  • Nederlands en Engels spreek je niet alleen goed maar presenteren en schrijven gaat je ook goed af.


Voorbeeld KPI’s

  • Opportunity generatie bij partners;
  • % van de deals die we met partners samen hebben gedaan;
  • Partner portalen zijn naar volledigheid ingevuld;
  • 100% van het marketing development fund bij partners wordt ingezet voor marketing campagnes en uitingen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.