Online Marketeer

Functieomschrijving

De Online Marketeer is verantwoordelijk voor het beleid en de uitvoering op het gebied van Conversie Optimization (ook wel growth marketing), Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA) en Social Media Advertising.

De Online Marketeer heeft hiermee als hoofddoelstelling om continu een groeiend aantal Inbound opportunities en contacten te genereren d.m.v. de brand websites van Broad Horizon. De Online Marketeer gebruikt hierbij de kennis van SEO om pagina’s te ontwikkelen waarmee organisch verkeer kan worden gegenereerd. De Online Marketeer managed ook de advertising accounts en optimaliseert de advertenties (de teksten en de images) voor relevant zoekverkeer en relevante conversies. De Online Marketeer werkt hierbij samen met de Grafisch Ontwerper voor de images van de ads. De Online Marketeer is ook verantwoordelijk voor het managen van campagne advertenties.


Ook is de Online Marketeer verantwoordelijk voor de conversie optimalisatie van de product pages (voor offerte aanvragen en andere sales conversies) en landingpages (voor content downloads, event inschrijvingen, demo aanvragen of de nieuwsbrief aanmeldingen) zodat relevante conversies worden gegenereerd. De Online Marketeer wordt ook geacht om de online kanalen te optimaliseren naar de uiteindelijke revenu en een dalende trend wat betreft cost-per-lead/op/acquisitie.


De Online Marketeer zorgt ervoor dat er reports en dashboards beschikbaar zijn zodat de effectiviteit van de campagne efforts, de inbound efforts en de paid media efforts kunnen worden gemeten. Hij managed bovendien het advertising budget, het Analytics account van de websites in de groep en managed de tags/cookies op de websites.


De Online Marketeer werkt nauw samen met de Online Marketeer en de Grafisch Ontwerper om er samen voor te zorgen dat Inbound opportunities worden gegenereerd en de Campagne en Partner Marketeers in staat zijn de website te gebruiken voor het genereren van Campagne opportunities.


Verantwoordelijkheden

  • Verantwoordelijk voor het genereren van Inbound Opportunities (in aantallen en waarde) d.m.v. de websites in de groep;
  • Verantwoordelijk voor het optimaliseren van relevant organisch verkeer door het doen van keyword research, het bepalen van relevante keyphrases en het briefen en maken van pagina’s die ranken op deze keyphrases;
  • Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en managen van de ongoing advertenties en de campagnematige advertenties op Google en LinkedIn;
  • Verantwoordelijk voor de definitie van de advertentie audience en het advertentiebudget van de ongoing en campagne advertenties;
  • Verantwoordelijk voor het optimaliseren van product pages en landingpages zodat de conversie rate van de visitors wordt gemaximaliseerd;
  • Verantwoordelijk voor het maken van reports en dashboards in Analytics, Adwords en visualisatie tools als Klipfolio zodat de resultaten van inbound- en campagne marketing kan worden gemeten;
  • Is de admin van de Analytics, Adwords en LinkedAd accounts in de Broad Horizon groep;
  • Zorgt ervoor dat het advertentiebudget van ongoing en campagne ads niet wordt overschreden;
  • Stuurt marketing development agency iSide aan.

Vereisten

  • Heeft aantoonbare ervaring in het doen van keyword research onder B2B- en IT-audiences en het maken van webpage briefings voor de ontwikkeling van nieuwe SEO-pagina’s;
  • Heeft aantoonbare ervaring in het managen en optimaliseren van Google (search) advertenties en LinkedIn advertenties;
  • Ervaring met andere advertentie kanalen als Youtube, Instagram en Display is een pre;
  • Heeft aantoonbare ervaring in het managen van Analytics accounts en het maken van reports en dashboards om de effectiviteit van Inbound en Campagne marketing te kunnen meten;
  • Heeft kennis van conversie optimalisatie best-practices en weet deze practices te toetsen d.m.v. user testing methodieken en tools;
  • Heeft ervaring met het managen van meerdere advertentiebudgetten en MDF-funds;
  • Ervaring met visualisatietools zoals Tableau of Klipfolio is een pre;
  • Heeft ervaring met het aansturen van agencies;
  • Heeft ervaring met SEO-plugins zoals Yoast;
  • Is Google Analytics en Google Adwords certified;
  • Kennis van HTML, JavaScript en CSS is een pre;
  • Je beschikt over hbo werk- en/of denkniveau;
  • Nederlands en Engels spreek je niet alleen goed maar schrijven gaat je ook goed af.

Voorbeeld KPI’s

  • Inbound opportunities (aantallen en waarde) gegenereerd op de Broad Horizon websites;
  • SEA conversies en CPA/CPM;
  • Dalende trendlijn wat betreft cost per lead/op-acquistie. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld