Skip to Content

Consultant Dynamics 365 F&O

Nederland, Utrecht, BunnikDynamics 365 F&O

Functieomschrijving

Wat doe je?

  • 80% klant projecten en support ondersteuning
  • 10% Kennisopbouw en administratie
  • 10% Overleg collega's

Broad Horizon Solutions (BHS) maakt onderdeel uit van de Broad Horizon familie en is de professionele D365 Platform specialist voor het MKB en MKB+ met branchespecifieke kennis in meerdere segementen (zoals Retail, Trade & Production, Medical, Publishing, Education).


Door de juiste mensen, inzichten, data & oplossingen met elkaar te verbinden, begeleiden wij onze klanten in hun digitale platformtransformatie, nu en in de toekomst. Klanttevredenheid is hierbij onze belangrijkste focus.


Onze medewerkers zijn onze kracht: wij stimuleren hen om hun talenten en capaciteiten volledig te benutten en verder te ontwikkelen. We doen geweldige projecten met elkaar in een professionele Microsoft omgeving waarbij plezier deel uitmaakt van ons succes!

BHS bestaat op het moment uit zo’n 200 professionals in de Benelux, maar we hebben een groeiambitie! Er liggen veel kansen voor ons in de markt, die wij met onze huidige populatie en nieuwe, talentvolle en vooral nieuwsgierige collega’s willen benutten.

Als Consultant Dynamics 365 (team F&O) bij Broad Horizon ben je verantwoordelijk voor het adviseren en begeleiden van onze klanten bij hun implementie projecten van Dynamics 365 F&O. Je zal met name aan de slag gaan binnen de verticals Finance, Retail en Trade & Production. De projecten zal je in afwisselende, multidisciplinaire teams aanvliegen. Je hebt ervaring met het opstellen van account jaar plannen met klanten.

Je kennis en ervaring in onze verticals is een pre: Finance; Retail; Manufacturing; Logistics en Healthcare.

Je kent de kneepjes van het vak en hebt ruime ervaring met Finance & Operations en het Microsoft Dynamics 365 pallet. Je begrijpt haarfijn waar organisaties behoefte aan hebben en weet dit te vertalen naar een passende en zo optimaal mogelijk werkende oplossing op basis van dit pallet.

Je bent een volwaardig gesprekspartner voor de klant op jouw werkterrein, of het nu gaat om het verbeteren van processen, het helpen bij het nemen van besluiten over de juiste inrichting van de software of advies over belangrijke vraagstukken op het gebied van integratie en connectiviteit (interfacing).


Agenda

"In mijn werkzaamheden ben ik continue met onze klanten bezig in trainingen en workshops. Ik bespreek verschillende struikelblokken en uitdagingen en vertaal die graag in efficiënte oplossing binnen Finance & Operations."

"Tijdens de minder drukke dagen ben ik bezig met de voorbereiding van een Microsoft-examen. De certificering hiervoor moet elke twee jaar vernieuwd worden, en daar gaat behoorlijk wat tijd in zitten." Daarnaast ondersteun ik mijn support collega’s bij incidenten, changes en release management bij onze klanten.


Voorbeeld uit de praktijk 

"Een klant heeft ervoor gekozen om niet alleen Dynamics 365 F&O te implementeren, maar ook een applicatie van een andere partij. Deze applicaties moeten geïntegreerd worden, zodat het bedrijfsproces van de klant optimaal ondersteund wordt. Hoe pak je dit aan?"

Je neemt contact op met de andere partij om een beeld te krijgen van de andere applicatie die geïmplementeerd wordt. Op basis daarvan zetten jullie op papier hoe dit eruit gaat zien met betrekking tot de integratie. Je analyseert welke knelpunten en problemen kunnen ontstaan, aangezien het bedrijfsproces over twee applicaties verdeeld wordt. Je maakt dit zo duidelijk mogelijk en legt dit vervolgens uit aan de klant. Dit doe je met de Consultant van de andere partij, zodat jullie samen een geschikte werkwijze kunnen opstellen. Na afloop ga je de werkwijze verfijnen en bespreek je deze met de klant, totdat de definitieve oplossing staat. Daarna stel je een plan van aanpak op (inclusief implementatiebudget), zodat dit door de projectleider goed opgepakt kan worden. Daarna voer jijzelf - of een Consultant - de implementatie uit. Denk hierbij aan functionele ontwerpen opstellen, testcases uitvoeren en werken aan de inrichting, ontwikkeling en overdracht van de oplossing. Dit doe je vaak met de Developers, die vooral het programmeren op zich nemen.

Vereisten

Wat we bieden

  • Marktconform salaris;
  • Winstdelingsregeling;
  • 32 tot 40-urige werkweek;
  • 25 vakantiedagen (mogelijkheid om bij te kopen);
  • Internationale doorgroeimogelijkheden;
  • Korting op verzekeringen en bij webshops, goede pensioenregeling;
  • Laptop, telefoon en leaseauto/mobiliteitsvergoeding;
  • Thuiswerkplekregeling.

Wat is vereist? 

  • HBO / WO werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal drie tot acht jaar consultancy ervaring met Microsoft Dynamics 365;
  • Je bent communicatief sterk zowel face-to-face als schriftelijk;
  • Je kunt goed luisteren en begrijpt hoe bedrijfsprocessen in elkaar steken;
  • Goede beheersing Nederlandse taal;
  • Groot verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Het delen van kennis en ervaring met collega’s doe je graag;
  • Ervaring met interfacing is een pre.

Werken bij Broad Horizon

Broad Horizon is het moederbedrijf van diverse ondernemingen op het gebied van Cloud & Infra, Workplace, DATA & AI en Business Apps. Het gaat specifiek om de bedrijven True, DMP, Pink Elephant, CMotions, Underlined, Broad Horizon Solutions, GAC, Delegate en Projectum. Door intensief samen te werken, worden de oplossingen voor klanten nog scherper. Zo versterkt Broad Horizon de positie van meerdere merken; ze helpen klanten verder in het proces richting een wendbare en meer data gestuurde organisatie. Meer informatie: https://www.broadhorizon.nl


Wil je meer weten over deze functie of over Broad Horizon? Neem dan gerust contact op met Bastiaan Boswijk (Recruiter) via 06 52 11 11 03 of bastiaan.boswijk@broadhorizon.nl of met Jaap Menting (Recruiter) via 06 24 67 22 28 of jaap.menting@broadhorizon.nl


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


of