Campagne Marketeer

Functieomschrijving

De Campagne Marketeer is verantwoordelijk voor het bedenken, coördineren en uitvoeren van campagnes bij Broad Horizon. Campagnes hebben als doel pipeline generatie bij klanten en/of prospects, maar het kunnen ook product/dienst launches zijn zonder een pipeline doelstelling. De Campagne Marketeer werkt brand-agnostisch en werkt campagnes uit voor zowel Broad Horizon Solutions, True en Cmotions. De Campagne Marketeer werkt waar nodig ook samen met marketeers bij Underlined en DMP.

De Campagne Marketeer heeft de verantwoordelijkheid over het bedenken, ontwikkelen en uitvoeren van campagnes binnen de Infastructure competence centers in de Broad Horizon groep. De Campagne Marketeer dient daarom dus ook aantoonbare uitgebreide kennis te hebben van de proposities, de markt trends, de doelgroep (bedrijven en personen), de concurrenten en de relevante topics binnen het Infrastructure competence center.

De Campagne Marketeer werkt samen met de Product Marketeer voor het bedenken van de campagne messaging en de bepaling van de benodigde assets. Waar de Product Marketeer zorgt voor de beschikbaarheid van de teksten van de assets, de propositie en de product/marketing fit, draagt de Campagne Marketeer de verantwoordelijkheid dat deze de propositie en de assets in de markt zet om leads te genereren. Ook werkt de Campagne Marketeer veel met de Sales Managers samen vanuit de Sales vraag naar een grotere pipeline. De belangrijkste KPI van de Campagne Marketeer is het genereren van revenu, afgeleide KPI’s zijn gegenereerde leads, opportunities en pipeline.

De Campagne Marketeer is ook verantwoordelijk voor het managen van events (als de campagne daarom vraagt), voor het schrijven van wervende e-mails en het ontwikkelen van e-mail nurture programma’s om leads te verrijken met additionele touchpoints alvorens de lead naar Sales (in geval van klanten) of Telemarketing (in geval van prospects) zal worden gestuurd voor opvolging.

De Campagne Marketeer werkt in een team van specialisten zoals content creatie (zowel tekst als design) voor de ontwikkeling van allerlei marketing assets, website manager voor landingspages en forms, online marketing voor de inzet van advertenties. De Campagne Marketeer heeft hiermee een afhankelijkheid van zowel Product Marketing, Sales en Telemarketing.


Verantwoordelijkheden

  • Verantwoordelijk voor het volledig opzetten en managen van marketing campagnes t.b.v. opportunity generatie bij prospects en klanten binnen de Infrastructure competence center van Broad Horizon;
  • Verantwoordelijk voor het rapporteren van de resultaten van campagnes: revenu, pipeline, opportunities en leads;
  • Verantwoordelijk voor het organiseren van (online of offline) events t.b.v. pipeline generatie;
  • Verantwoordelijk voor het coördineren van de creatie van de benodigde assets bij interne marketeers en externe agencies;
  • Verantwoordelijk voor het coördineren van de distributie van de benodigde assets aan de Communications Manager en de Online Marketing Manager t.b.v. media aandacht, traffic en pipeline generatie;
  • Verantwoordelijk voor communicatie met de relevante sales-, product- en marketing-stakeholders bij de Broad Horizon groep over de voortgang van de campagne;
  • Verantwoordelijk voor de ontwikkeling en coördinatie van customer cases, hierin werkt de Campagne Marketeer samen met externe copywriters en de grafisch ontwerper;
  • Verantwoordelijk voor het volledig opzetten en managen van email nurture campagnes;
  • Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en aanleveren van de assets die telemarketing nodig heeft om van een nurtured lead een afspraak te maken;
  • Verantwoordelijk voor het lokaliseren van de campagne voor de Nederlandse markt naar een internationale markt;
  • Werkt samen met de Partner Marketeer voor het opzetten van vendor-specifieke campagnes.

Vereisten

  • Aantoonbare ervaring met het volledig en zelfstandig uitvoeren van B2B online demand generation campagnes bij een managed services provider, cloud provider of andere B2B IT Infrastructure providers;
  • Aantoonbare ervaring in stakeholder management met zowel product-, sales- als marketing teams;
  • Aantoonbare ervaring in het lanceren van IT Infrastructure producten of diensten;
  • Aantoonbare ervaring incorporeren van online marketing, email marketing en email nurture activiteiten in marketing campagnes;
  • Aantoonbare ervaring in het inzetten van social media, PR en andere communicatie uitingen voor het verkrijgen van tractie in de media;
  • Aantoonbare ervaring met het inzetten en aansturen van externe (marketing en/of communicatie) agencies;
  • Communicatief sterk in tekst en presentatie, is in staat om wervende emails te schrijven t.b.v. marketing campagnes;
  • Je beschikt over hbo werk- en/of denkniveau;
  • Nederlands en Engels spreek je niet alleen goed maar presenteren en schrijven gaat je ook goed af.

Voorbeeld KPI’s

  • Revenu generatie door closed won campagne-generated opportunities;
  • Opportunity en pipeline generatie;
  • Lead generatie. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld